måndag 5 november 2007

Ja! Då viker jag ut mamma på nätet oxå.


Nej! Varför ska jag arbeta med fulhet? Jag känner inte att det ger mig någonting. Finns ingen anledning att fortsätta med det. Efter att ha gått igenom andra idéer som "konflikträdsla" och "identitetskonflikt" kom jag tillbaka till mamma och min tänkta film.
Under handledning i fredags kom vi fram till att jag skulle börja skriva berättelser om mig och min mamma som jag sedan kan bygga en gestaltning på.

Jag vill inte bli som min mamma (vem vill bli som ens föräldrar?) ändå hittar jag alltfler sidor av mig själv som liknar henne (förmodligen kommer jag också ligga och kamma mattfransarna när jag är 50).
Jag tror jag och min mamma har vad jag kallar tysta konflikter,dessa konflikter är dock inte särskilt allvarliga utan mest komiska, de ligger där och skaver ibland men vi låtsas inte om dem.

Så alltså kommer jag nu vika ut min relation till min mamma på nätet. Smaskigt.










1 kommentar:

Belanner sa...

Den där kamma-matt-fransarna-historien är väldigt rolig. Använd den!